Haberler

[FOTO GALERİ] Zaman okuru ‘Başörtülü bacılara’ şiddet Ukrayna basınında

Zaman Gazetesi’ne atanan kayyım kararına tepki gösterenlere karşı polisin uyguladığı şiddet Ukrayna’nın en önde gelen yayın kuruluşlarından en ücra şehirlerindeki yerel basınına kadar geniş bir mecrada yankı buldu.

Çok sayıda haber sitesi kanlar içinde kalan başörtülü Zaman okurunun fotoğrafına haberlerinde yer verdi.

Ukrayna’nın önde gelen televizyon kanallarından İnter, İstanbul’daki görüntüler eşliğinde Brüksel’deki muhabirine canlı bağlanarak Avrupa Birliği’nin (AB) neden sustuğunu sorguladı. Zaman Gazetesi ile ilgili gelişmeleri anlık olarak seyircileriyle paylaşan medya gurubu polis şiddetini de göstererek AB’nin Türkiye’de özgürlüklerin kısıtlanmasına ve zulme bu kadar sessiz kalmasını eleştirdi.

Ülkenin en popüler haber portallarından, Evropeyskiy Pravda da Zaman’a yapılan baskını yakından takip etti. Zaman’daki gelişmelerle ilgili gerek kayyım atanması gerekse polis şiddetini ve batılı ülkelerden gelen tepkileri ayrı ayrı haberleştiren, Evropeyskiy Pravda’nın okurları ise ‘AB’de sultanlara yer yok’ şeklinde yorum yaptı.

RBK Ukrayna haber ajansı ise, Zaman gazetesine kayyım atanması ve sivillere karşı polis şiddetine batılı ülkelerinden gelen tepkiye geniş yerdi.

Haber kanalı 24’ün görüntülerini yayınladığı polis şiddeti görüntülerine yorum yapan Edvard Toloçyants adlı bir izleyici ise iktidarların muhalifleri ‘terörist yaftası’ ile susturmanın genel bir yöntem olduğu yazdı.

Haber kanalı 112.UA’da da portalında Zaman’a kayyım atanması ve polis şiddeti sonrasında başta ABD olmak üzere AB’den gelen tepkilere geniş yer verdi.

Novoye Vremya haber portalı dünkü polis şiddetinin fotoğraflarını galeri yaparak verdi. Polis şiddetine dikkat çekilen haberin altına yorum yazan, Vladimir Meglinskiy adlı okur, “Ne kadar demokrasi makyajı yaparsanız yapın, diktatörlüğünüzü örtemezsiniz” şeklindeki yorumu dikkat çekti.

GordonUA haber portalı ise Zaman‘a kayyım atanmasına ilişkin ABD ve AB’den gelen tepkilere geniş yer vererek basın özgürlüğüne dikkat çekti.

ReplyUA haber portalı ise haberi, “Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Türkiye’nin en eski demokratik gazetesi Zaman’ın çalışmalarını durdurdu.” şeklinde gördü. Zaman’ın yaptığı ilkeli haberciliğe, atıfta bulunan ReplyUA, NATO ve AB’nin susmasını eleştirdi.

Ülkedeki Arap diasporasının yakından takip ettiği Ukrayna Po-Arabskiy haber portalı da haberi manşette vererek başörtülü kadınlara yapılan şiddete dikkat çekti.

YUNUS ERDOĞDU | KİEV – CİHAN

Etiketler

Ukrayna Haber

Ukrayna'nın, ilk Türkçe haber sitesi.

Bir Cevap Yazın

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu